top of page
Featured Posts

איפיון ופיתרון תקלות נפוצות במחשבי מקינטוש


התקלות הנפוצות במחשבי מקינטוש ואיך בקלילות לתקן אותם.


[מקבוק איטי, שיבושים בהתחברות ה- Wi-Fi, תוכנות תקועות ולא מגיבות ובעיות טעינה עם מקבוק].


היתרון הגדול לעבוד עם מחשבי מקינטוש, בין אם זה מקבוק פרו או איי מק או מק מיני או מקבוק אייר! מחשב מקינטוש פשוט עובד בלי כאבי ראש בלי צורך בטכנאי כל שני וחמישי בלי כל מיני פקודות מוזרות ותפעול מסובך! וכל זה בלי התעסקות מצד המשתמש ובלי ידע מקיף במחשבים! התוכנות והתכונות של מחשבי מקינטוש פשוט נפלאות ופועלות בפשטות, מערכת ההפעלה מתקנת את עצמה, המקבוק עושה לעצמו עידכונים ושולח שגיאות למערך של אפל.

ולכן יוצא שבדרך כלל משתמשי מקינטוש לא מוצאים את עצמם מבלים שעות בעידכוני מערכת ובפיתרון תקלות שונות. ובכל זאת, מדובר במוצר טכנולוגי וככזה הוא אינו מושלם! מה אתה בתור משתמש מקינטוש אמור לעשות כאשר המק שלך לא פועל כראוי? מנינו בעיות נפוצות שחווים משתמשי מקינטוש ופתרונות לתקן את אותם בעיות בקלות ולבד.


מה עושים כאשר המק איטי?


אז, מה ניתן לעשות אם המק רץ מאד מאד לאט? הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להכנס ל Activity Monitor, שאליו מגיעים דרך תיקיית החיפוש -> Utilities <- Application Activity Monitor. ברגע שפתחתם את החלון, תראו חמש כרטיסיות: CPU, Memory, Energy, Disk, Network.

באמצעות בחירה על כרטיסית הזיכרון (Memory), תועבר לחלון המציג רשימה של כל ההליכים שרצים על המק שלך ויופיע גרף של שימוש זיכרון. אם הגרף הוא ירוק אז זה אומר שהמערכת פועלת היטב ואין שום תקלה.




כמו כן, אם מופיע צבע כתום- אדום זה מצביע שיש תקלה הקשורה לניהול הזיכרון במערכת ה- OS X וזו הסיבה שהמק שלכם איטי. זה יכול להיות עקב יישום/ אפליקציה כבדה שמנצלת הרבה מכח הזיכרון של המק.

אפשר לפתור את התקלה הזו ע"י אירגון הרשימה לפי שימוש בזיכרון. אם תשימו לב יש חץ ליד כל שורה ברשימה ניתן לזהות שאם החץ למטה יש בעיה עם היישום. עיקרונית יש להתייחס רק לאפליקציות שרצות מחשבון המשתמש (user) שעל המק. ברגע שתסגור או תפסיק את השימוש באפליקציה הניצול יתר של הזיכרון ע"י היישום ייפסק.

משתמשים רבים ימליצו לך לעשות אתחול למק, ואין אם כך שום בעיה, אך אתחול המק לא יפתור את הבעיה אלא היא באיזשהו שלב בעבודה תתחיל מחדש, מה שכן יפתור את הבעיה הוא אירגון מחדש של ניצול הזיכרון. ברגע שתעשה סדר בניצול כח הזיכרון של המק ע"י האפליקציות, התוצאה היא מיידית והמק יחזור לפעול כראוי.


חשוב לדעת שהתקלות הנפוצות שמניתי כאן לא יקרו למחשבי מקינטוש חדשים וגם לא למחשבי מקינטוש שבשימוש כמה שנים כאשר הרגלי העבודה על המק הם נכונים ולא מזיקים למק. כדי ללמוד על הרגלי עבודה נכונים במקבוק כדי ללמוד עוד על שימוש נכון במחשבי מקינטוש בכלל כדאי לקרוא את המאמר "איך לתחזק את המק שלך שיאריך חיים"






​אם מצאת מאמר זה שימושי הנך מוזמן/נת לשתף

איי סרוויס- מעבדת מקינטוש כאן בשבילכם!


Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

רכישת רשיונות  ADOBE

רכישת רשיונות  word 4 Mac 

פנו אלינו ונשמח לכתוב לכם בחזרה.

 

099-508-506

info@i-service.co.il

עקבו אחרינו...

bottom of page