top of page
Featured Posts

האם באמת מחשבי מקינטוש הכי טובים לגרפיקאים?


מפתיע מאד שבשנת 2015 השאלה האם עדיף להשתמש במערכת הפעלה של מחשב מקינטוש לעבודה גראפית עדיין נתונה לויכוח. מעצבים רבים עומדים בפני הדילמה האם לקנות מחשב מקינטוש, הרי המחשב נחשב למחשב הכי יקר בשוק, אך הרבה מעצבים מבינים שהמחשב הוא הכלי עבודה היחיד שלהם ולכן הם יודעים שמדובר בהשקעה כדאית. המציאות מכתיבה לנו שמסורת היא דבר מנצח, זה לא פרקטי, אך זאת המציאות. מחשב של מקינטוש זה מחשב עם היסטוריה ארוכה ופילוסופיה שמנחה את מחשבי המקינטוש מאז שהומצא המק הראשון, השאיפה היא לשלמות, כח, זיכרון, מהירות, אסתטיקה, חשיבה על הפרטים הקטנים, כל משתמש מק מעריך את הקופסא הגאונית שתוכנתה בפדנטיות ובשאיפה לשלמות, לא בעזרת קיצורי דרך, אלא, בדרך קשה ופורצת גבולות. מחשב מקינטוש מסמל הרבה יותר מכל מחשב ביתי, הוא סמל למצויינות לחשיבה מחוץ לקופסא ולאיכות בלתי מתפשרת.


ההיסטוריה של מקינטוש עם עיצוב גרפי


מקצוענים בתחום מבינים שהשימוש הרחב היום במחשבי מקינטוש בתחום הגרפיקה והעיצוב הוא פועל יוצא של היסטוריה ומסורת בלתי מתפשרת. למחשב מקינטוש אין בסיס טכני במונחים של ביצועים וחומרה, אפל משתמשים ברכיבים של אינטל ושל עוד חברות שונות. יש איזה מיתוס באויר שתוכנות adobe פועולות טוב יותר על מערכת הפעלה של מקינטוש, אך אין לכך הוכחה חד משמעית, מה שכן נכון, הוא שמחשבי מקינטוש פשוט מריצים כל תוכנה טוב יותר כי מקינטוש מורכב מצ׳יפים ומחומרים מאד איכותיים שכך המחשב מסנכרן ומריץ כל תוכנה בדרך המהירה ביותר. אז כן adobe פועלת יותר טוב על מחשבי מקינטוש וכך גם כל תוכנה אחרת של עיצוב, סאונד או גרפיקה.


טיפוגרפיה דיגיטלית נולדה ממחשב מקינטושֿ


בתחילת העידן של עיצוב גרפי וטיפוגרפיה דיגיטלית, בערך בתחילת שנות ה 80, מחשבי מקינטוש אפל היה המחשב הראשון שבאמת מאפשר טיפוגרפיה דיגיטלית.


Adobe Photoshop נולד במחשב מקינטוש


לפני יותר מ 25 שנים ג׳ון ותומאס קנול בנו את הגירסה הראשונית של הפוטושופ על מחשב מקינטוש, בגלל שמקינטוש היה המחשב היחיד עם תצוגה ציבעונית ועם קיבולת שיכולה להתמודד עם הנפח של התוכנה שהם עבדו עליה. תוכנת הפוטושופ יצאה באופן אקסקלוסיבי למחשבי מקינטוש ב 1990. הגירסה לווינדוס יצאה שנתיים לאחר מכן. מי יכול להתווכח עם זה כל השאר זה היסטורייה.

אתם בטח שואלים את עצמכם מה כל זה משנה לשימוש ב mac או ב pc ?

הסיבה שיש משיכה למעצבים רבים לרכוש מחשב מקינטוש הוא בעיקר עיניין של מסורת, ולאו דווקא החומר, רב המעצבים שעוסקים בענף ב 20 שנה האחרונות או יותר יש להם העדפה למחשב Mac, כי במשך זמן רב מאוד מחשב מקינטוש היה המחשב היחיד שמאפשר להם עבודה מהירה ומקצועית, הם כבר מכירים את המחשב, מכירים באיכויות שלו ונשארים נאמנים למוצר שממציא את עצמו מחדש בכל דגם שיוצא. כך עובר הידע והניסיון לדור חדש של מעצבים שממשיכים את המסורת של עבודה על משחב מקינטוש וכך המחזוריות הזאת חוזרת על עצמה כבר מעל 20 שנים.

בגדול גרפיקאים יודעים שהם קונים מחשב מק יש לו אמא ואבא, המחשב בשימוש בתעשייה כבר עשורים, כל בתי הספר לעיצוב הטובים בעולם משתמשים בכיתת מחשבים של מקינטוש וכל גוף שעוסק בגרפיקה, עיצוב או עריכה אשר מכבד את עצמו מחייב את העובדים שלו להשתמש במחשבי מקינטוש.


Mac ו Pc היום בעולם הגרפיקה


עקב שינויים שמתרחשים בדרך בה משתמשים מבינים ועושים את הקישור לטכנולוגיה מעצבים גרפים רבים כיום משתמשים במחשבי PC כדי לבצע את העבודה. יש מעצבים שמשתמשים גם ב Mac וגם ב Pc ומדווחים על שינויים קלים ולא משמעותיים באיכות העבודה כאשר החומרה בין שתי המחשבים מבחינת גודל וסוג הזיכרון. אך הם מדווחים שמבחינת הפעולות, הפקודות ואפשרויות העבודה במחשבי מקינטוש היא הרבה יותר ידידותית ופשוטה. מפתחי תוכנות משחקי וידאו ועורכי וידאו וסאונד רוצים לנצל את היכולת לבנות ולהרכיב את רכיבי החומרה שלהם כדי להנות מיותר כח ותכונות עבור המחיר וזהו דבר שניתן לעשות במקינטוש אך הרכיבים יותר יקרים. אז מבחינת מחיר הם יעדיפו לבנות את החומרה שלהם על בסיס של מחשב Pc. אך כאשר אתה אינך תותח מחשבים שיודע לבנות ולהתאים רכיבי חומרה, אתה רק רוצה שהעבודה תתבצע בצורה הכי טובה שאתה יכול, אז פשוט לקנות מק זו השקעה יחסית יקרה, אך החיסכון בתקלות והזמן שתנצל את המחשב, בין 3-5 שנים תלוי אם אתה עובד נכון על המק ושומר עליו, אתה יכול להיות רגוע בנוגע לאמינות המחשב שלך לפחות ל 3-5 שנים הבאות. וזה נכון לכל מחשבי המקינטוש בין אם זה מק בוק פרו, מק בוק אייר, או איי מק שהוא אמין וחזק גם אחרי 7-10 שנים. בלי צחוק!


כעת כדי להבין יותר לעומק איזה סוג מקינטוש מתאים לך ביותר מבחינת דרישות העבודה, כדאי להתייעץ עם טכנאי מקינטוש שאתה סומך עליו שייתן לך את כל המידע לגבי מחשב בשקיפות מלאה. כיום קיימים בשוק מספר רב של טכנאי מקינטוש אך מעט מאד מהם באמת מבינים במחשבי מקינטוש, בשנים האחרונות הייתה בארץ הסבה של טכנאי Pc רבים שנכנסו לעולם המק, אך לא באמת בקיאים בכל המידע ועלולים לתת לך מידע מוטעה או סתם לתקוע לך מחשב מפלצתי שעולה המון כסף שאתה לא באמת צריך.


iService היא חברה שמתמקצעת מראשית דרכה במחשבי מקינטוש ונותנת מענה ושירות לחברות ,ריטיינרים ולמשתמשי מקינטוש פרטיים.





אם מצאת מאמר זה שימושי הנך מוזמן/נת לשתף

איי סרוויס- מעבדת מקינטוש כאן בשבילכם!

תיקון לוח אם ברמת רכיב למחשבי מקינטוש

דיסק קשיח למחשבי מקינטוש

החלפת מסך למחשבי מקינטוש

שידרוג זיכרון למחשבי מקינטוש

החלפת תיקון צירים למחשבי מקינטוש

התקנת מערכת הפעלה למחשבי מקינטוש

תיקון החלפת מקלדת KEYBOARD למקינטוש

תיקון החלפת פד TOUCHPAD עכבר למחשבי מקינטוש

תיקון רמקולים למחשבי מקינטוש

תיקון החלפת כרטיס רשת אלחוטי למק

תיקון מאוורר במחשבי מקינטוש

תיקון מסך למחשב נייד מק

תיקון ספק כוח של מחשב מק

תיקון החלפת דיסק קשיח מק

שידרוג זיכרון RAM במקבוק פרו

שידרוג לכונן SSD במחשבי מקינטוש


Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

רכישת רשיונות  ADOBE

רכישת רשיונות  word 4 Mac 

פנו אלינו ונשמח לכתוב לכם בחזרה.

 

099-508-506

info@i-service.co.il

עקבו אחרינו...

bottom of page