top of page
Featured Posts

התקנת ווינדוס על מקינטוש


PARALLELS vs BOOTCAMP

התקנת מערכת הפעלה ווינדוס על מחשבי מקינטוש


בשבע השנים האחרונות מאז שאפל הכניסה למק את מעבדי האינטל, מערכת ההפעלה במקינטוש תומכת בווינדוס.

אז לכל אלו מביניכם המתלבטים אם לעבור למק, והדבר שמונע ממכם זאת, הינו השימוש על תוכנות מיקרוסופט שידוע כי לא עובדות חלק על המק בעברית לכן, כדאי שתדעו שגם ווינדוס עובדת יותר טוב על מק מאשר על מחשב pc. לא סתם מחשבי מק עולים כמו שהם עולים. הם מיוצרים מחלקים סופר איכותיים וחזקים, ומדוייקים עד הפרט האחרון.



יש לבצע בדיקה האם אכן המק שלכם יכול לתמוך בווינדוס-

כדי לבדוק את הדגם של המק לוחצים על התפוח שנמצא בסרגל הכלים למעלה משמאל => לחץ על - about this mac. אם מצויין processor - intel, אז ניתן להתקין ווינדוס על המק שלך.



השיטות להתקנת windows


דרך אחת: BootCamp

זו שיטה המתקינה את הווינדוס על המק ע"י מחיצה נפרדת בדיסק הקשיח, כלומר מדובר במערכת שפועלת עצמאית ללא קשר למערכת ההפעלה של מקינטוש. שיטה זו מקדישה את כל המעבד להרצת Windows ויישומי Windows. בפועל מה שקורה כאשר תדליקו את המחשב, תצטרכו לבחור איזו מערכת הפעלה ברצונכם לעלות, כדי להחליף בין המערכות הפעלה תצטרכו לעשות Restart למק ולבחור מחדש את מערכת ההפעלה הרצויה. וכך ניצול המשאבים של המק ינוצל לטובת מערכת הפעלה אחת. מערכת ההפעלה Windows רצה מהר יותר באמצעות Boot Camp. המשמעות היא שאפל מאפשרת עבור ה- bootcamp גישה לכל המשאבים של המחשב אפל, כך שיהיה ניתן להשתמש עם ווינדוס בדרייברים, כרטיס רשת אלחוטית, כרטיס מסך, קול, בלוטוס ומצלמה.



חשוב להדגיש כי מערכת ההפעלה של מקינטוש os-x לא נמחקת וניתן לעבור אליה חזרה מהווינדוס ע"י אתחול (restat) למק+ לחיצה על כפתור alt+options במקלדת וכך לבחור בין הכוננים.



מתי מומלץ להתקין את ה- bootcamp?



אם למחשב יש פחות מ 4 ג'יגה RAM זיכרון, רצוי ואפילו חייב להשתמש ב bootcamp, כי בשיטה האחרת פרללס לא יהיה ניתן לחלק את הזיכרון בין המק לווינדוס (פירוט בהשמך). או כאשר אין לך רצון להשתמש בכלל המערכת ההפעלה של מק והעבודה שלך היא בסביבת ווינדוס. או אם השימוש מיועד להפעיל תוכנות כבדות, כמו תוכנות Adobe מהסיבה כי בשיטת הבוט קמפ מערכת ההפעלה פעולת באופן עצמאי ומנצלת את הכח והמשאבים של המחשב. בשיטת הפרללס(ראה בהמשך) כל המחשב מחולק בין שתי מערכות הפעלה וכך יוצא שאם תעבדו על תוכנות כבדות תאבדו מהכח ומרמת הביצועים של המחשב, ובמקרה הגרוע המחשב יתחיל להתעייף ולהתקע.


התקנת ה- bootcamp הינה אידיאלית לאמנים, עורכי סאונד, מוזיקאים, גרפיקאים וכו… שמשתמשים במק, אך עדיין צריכים לעבוד על ווינדוס.



מבחינת הרישוי ורכישת ההתקנה, ה- bootcamp הינה כלי חינמי המובנה במערכת ההפעלה של מק OS X, למעשה אין צורך לקנות עבורו זיכרון חיצוני בניגוד לפרללס שזקוק לזיכרון גדול ועובד הכי טוב כאשר יש כונן SSD. כמו כן צריך לרכוש רישיון למערכת הפעלה ל windows 7 ורישיון ל office.



אם אתה משתמש ביישומים שדורשים הרבה משאבים, כגון משחקים תלת-מימדיים, תוכנות לעריכת וידאו, או תוכנות לציור דו- ותלת-מימדי – או אם אתה צריך יישומי Windows רק מדי פעם – אזי שיטת ה-Boot Camp תיתן לך את מענה הטוב ביותר.



בוטקאמפ היא אלטרנטיבה העדיפה לדעת מאחר שבשיטת Bootcamp מערכת הווינדוס מותקנת על מחיצה נפרדת (פרטיישן) בדיסק הקשיח ללא תלות במערכת המק. ז"א ששתי המערכות נפרדות אחת מהשניה ובכדי לעבור בינהן, יש צורך לבצע הפעלה מלאה למחשב (Restart) > להחזיק את כפתור Alt > לבחור דרך איזה מערכת רוצים לעבוד.

במילים אחרות, כאשר בוחרים בבוטקאפ, זה אומר שיש ויתור על מערכת OS X ורצוי לעבוד רק מול הווינדוס (עם אופיס, גלישה, תוכנות דואר).


ההיתרון המשמעותי של שיטה זו: שאין פיצול משאבים! כשעובדים על כל אחת מן המערכות, מקבלים נטו ביצועים (של זיכרון, מעבד, דיסק קשיח).

למי שיש מחשב מקינטוש עם 2 ג'יגה זיכרון בלבד, זו האלטרנטיבה עבורו.

עוד יתרון קטן: בחלק הקודם של פרלל נאמר שיש עלות רישוי של 349 ש"ח, לבוטקאמט אין (זה חלק מובנה במערכת מק).

דרך שנייה: Parallels

או במילים אחרות וירטואליזציה

באמצעות השיטה הזו ניתן להפעיל את מערכת ההפעלה Windows על מחשבי מקינטוש. הפרללס היא תוכנה וירטואלית אשר מדמה סביבת עבודה של Windows על מחשב ה- Mac. ז"א שעל מערכת OS X של המק, מותקנת עוד תוכנה במקביל שעליה מותקנת מערכת ההפעלה של ווינדוס.

מדובר בטכנולוגיה שמדמה חומרה של PC, למעשה בפועל יוצא שבפרלל יש לנו "מחשב בתוך מחשב. זאת אומרת, יש את מערכת ההפעלה של המק ומערכת הפעלה נוספת שיכולה להריץ windows, linux או מערכות הפעלה אחרות.


לפרללס זו יש מספר יתרונות וחסרונות:

ההיתרון המשמעותי שבזמן שאתם עובדים על הפרללס עם Windows, אפשר לחזור בלחיצת כפתור למערכת המק ואין צורך לעשות Restart למק.

כשהפרללס עובד, באפשרותכם לפתוח קבצי אופיס (וורד, אקסל, פאוורפוינט) ישירות מתוכנת המייל Mac Mail של המקינטוש.

אפשר לומר שפרללס נועדה למשתמשים שעדין רוצים לעבוד על מערכת המק וצריכים רק אופיס או כל תוכנה אחרת שדורשת סביבה של PC.


החיסרון הענק שלה הינו פיצול המשאבים (במיוחד זיכרון RAM).

בזמן שהפרללס דולקת (רק בזמן שהיא פועלת) זיכרון המחשב מתחלק ל-2. ז"א שאם יש לכם 4 גיגה זיכרון, 2 ג'יגה הולך לטובת מערכת ה- OS X והשאר לווינדוס. אפשר לקבוע חלוקה שונה אך לא מומלץ.

עניין פיצול המשאבים מעלה מחשבה נוספת, אם אין לכם 4 ג'יגה זיכון, אין אפשרות להתקין את הפרללס (יש אפשרות אבל זה לא ירוץ חלק).

עוד חיסרון קטן הוא העובדה מלבד לרישוי של מערכת windows 7 + Office 2010, יש לרכוש רישוי ל- Parallels בעלות 349 ש"ח (אולי כבר פחות).


כשעובדים Parallels, הווינדוס תלויה במערכת מק (OS X) ומשאבי המחשב (זיכרון, כוח עיבוד), מתחלק בין שתי המערכות!


לדגומא: אם יש לכם 4GBזיכרון ובחרתם פרללס, בהפעלת הווינדוס, אוטומטית ירדו לכם 2GB (מתחלק).

חשוב לציין: כאשר הפרלסס ומערכת ה- Windows כבויה, המק יחזור לעבוד עם כל ה- 4GB זיכרון.



מהן דרישות המערכת להרצת Windows עם פרללס?



  • מק בעל מעבד של אינטל.

  • דיסק התקנה של מערכת ההפעלה Mac OS X גרסה 10.5 לאופרד או 10.6 סנו לאופרד בנוסף למערכת המותקנת במק. דיסק זה נועד כדי להתקין את התקני מחשב המק על חלונות.

  • 10 GB של מקום פנוי בכונן הקשיח (16 GB מומלצים ל Windows 7).

  • דיסק התקנה חוקי של אחת ממערכות ההפעלה הבאות:

-Windows XP Home edition או Professional רק 32 ביט ולפחות 15GB של מקום פנוי בכונן.

-Windows Vista עם 32 או 64 ביט ולפחות 15GB של מקום פנוי בכונן

-Windows 7 עם 32 או 64 ביט.


אז מה כדאי?

  • מי שלא מעוניין לוותר על מערכת OS X או שרכש מחשב מקבוק/איימק חדש עם 4 ג'יגה זיכרון או יותר, יכול להתקין Parallels

  • למי שיש מק ישן עם 2 ג'יגה רם או שצריך את מערכת הווינדוס לעבודה עם תוכנות כבדות כגון: פוטושופ, אינדיזיין, אילוסטייטור, פריימייר, פלאש, אפטר אפקט, 3d Max, AutoCad יעדיף את ה- BootCamp



שימו לב מאד מאד חשוב!!!!!


לא מתקינים את התוכנות הכבדות הללו (ראה לעיל) על הפרללס!!! אחרת איבדתם את כל האפקט של המחשב. זה ייצור על המשאבים של המק עומס בהפעלת שתי מערכות הפעלה במקביל ווגם להריץ תוכנות כבדות.



על מה אני ממליץ?


בכל הכנות, אני לא מחבב את סביבת העבודה של windows, אך מה לעשות מי שאוהב מק וצריך לעבוד על תוכנות שאפל לא דאגו למערך תקין בהפעלתן יצטרך להתקין אופיס, אלא אם שמו רוטשילד והוא יקנה מחשב pc רק בשביל word. לכן, כמו שפירטתי הכל תלוי בשימושים, בשורה התחתונה פרללס מתאים למי שמריץ תוכנות קלות שלא שואבות כח וזיכרון מהמחשב. והבוט קמפ מתאים למי שעובד בווינדוס בתוכנות כבדות וצריך ניצול מלא של הווינדוס את משאבי החומרה של המקינטוש.


בשורה התחתונה אפל הם תותחים בחומרה לכן כדאי לקנות מחשב של מק ללא קשר באיזו מעכרת הפעלה את עובד. כי גם ווינדוס יעבוד יותר טוב על מק.


את ההתקנה של הווינדוס לא מומלץ לעשות לבד, חשוב מאד לעשות את זה כמו שצריך בהתאם למאפייני המחשב ובשביל זה צריך ידע של טכנאי מקינטוש.


אנו באיי סרוויס נותנים מענה וייעוץ ללקוח בכל הקשור להתאמת מערכות הפעלה ותוכנות לדרישות העבודה של הלקוח על המק.



אם מצאת מאמר זה שימושי הנך מוזמן/נת לשתף

איי סרוויס- מעבדת מקינטוש כאן בשבילכם!

  • תיקון לוח אם ברמת רכיב למחשבי מקינטוש

  • דיסק קשיח למחשבי מקינטוש

  • החלפת מסך למחשבי מקינטוש

  • שידרוג זיכרון למחשבי מקינטוש

  • החלפת תיקון צירים למחשבי מקינטוש

  • התקנת מערכת הפעלה למחשבי מקינטוש

  • תיקון החלפת מקלדת KEYBOARD למקינטוש

  • תיקון החלפת פד TOUCHPAD עכבר למחשבי מקינטוש

  • תיקון רמקולים למחשבי מקינטוש

  • תיקון החלפת כרטיס רשת אלחוטי למק

  • תיקון מאוורר במחשבי מקינטוש

  • תיקון מסך למחשב נייד מק

  • תיקון ספק כוח של מחשב מק

  • תיקון החלפת דיסק קשיח מק

  • שידרוג זיכרון RAM במקבוק פרו

  • שידרוג לכונן SSD במחשבי מקינטוש




Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

רכישת רשיונות  ADOBE

רכישת רשיונות  word 4 Mac 

פנו אלינו ונשמח לכתוב לכם בחזרה.

 

099-508-506

info@i-service.co.il

עקבו אחרינו...

bottom of page