top of page
Featured Posts

תיקון מק - לא משחק ילדים



תיקון מקינטוש-


לא משנה אם אתה אדם פרטי שבבעלותו מחשב למק לצרכים אישיים או לצרכי עבודה, או שאתה בעל עסק, או חברה שבבעלותה צי של מקינטושים. בחירת טכנאי לתיקון מקינטוש במיוחד בישראל הינה קריטית עבורך.


בארץ אנשים רבים כבר עברו למק מווינדוס או ישר נכנסו למשפחת המקינטוש. דבר אחד בטוח, ברגע שגילית את העולם של אפל בכל הקשור למחשבי המקינטוש שלהם אתה מכור ולא תרצה לעבוד עם מחשב אחר.


לעיתים וזה דבר שלא ניתן להמנע ממנו למרות החומרה החזקה והאיכותית של אפל, מחשב הוא מוצר שמקבל בלאי או עקב נזקי הזמן, או ע"י שימוש לא נכון או חס וחלילה נשפך קפה, נפל על הריצפה או משהו בתוכנה השתבש עקב שינויים שאפל הוציאו או תקלות שעולים עליהם עם הזמן. כל דגם עם החידושים שלו.


חשוב להבין שאפל לא אוהבים שכל אחד פותח את המחשב שלהם, לכן כל התעסקות עם מחשבי מקינטוש כאשר רוצים לתקן, להחליף חלק, או אפילו להתקין מערכת הפעלה. על הטכנאי להכיר במומחיות מוחלטת את כל מאפייני המק לפי הדגם, לפי המאפיינים של הכונן הקשיח, הזיכרון והשנה שהוא יצא. אחד ההבדלים הוא שבמעבדת מק, להבדיל ממעבדה רגילה, ניתן לתקן לגמרי לוח אם של מחשב נייד מאק.


תופעה נרחבת בארץ שקורת היא שמספר רב של טכנאי PC שאינם מכירים את עולם המקינטוש, שאין ספק ששונה בכל מגמה שהיא מעולם ה- PC לוקחים על עצמם תיקון מקינטוש כמובן מאליו.


למה זה אמור לעניין אותך?


כי יכול להיות שבאמת יש לך טכנאי PC והוא אכן מתקן ופותר לך את התקלה, או מתקין לך את התוכנה שאותה רצית. אך, מה שעליך לדעת שיכול להיות שבתקלה שהבאת, לא חייב להחליף את החלק, אלא ניתן לתקן אותו והעלות של התיקון זולה יותר מהחלק עצמו. אך מאחר ותיקון של החלפים של מק למשל כרטיס מסך, מקלדת וכד' דורש ידע מקצועי וניסיון, אחרת מדובר בכאב ראש ובהשקעת זמן רב בתיקון הבעיה, טכנאים רבים שעשו הסבה מעולם ה- PC, אשר אין בידיהם את הכלים והידע להתמודד עם התקלה ייעצו ללקוח להחליף את החלק, דבר שמייקר את כל העסקה. במקרה הגרוע הטכנאי יסגור איתך שיעשה ניסיון לתקן ומשם נראה איך נפעל, כמובן שהניסיון עולה כסף ואם הוא לא באמת הצליח לתקן, אז תקבל הצעה להחליף את החלק לגמרי וזה עוד הוצאה שיכולה להיות מיותרת.

במקרה יותר גרוע הטכנאי כל כך חסר ידע שהוא ימצא טכנאי מקינטוש מומחה שיפתור את הבעיה, כלומר לך זה יעלה יותר כסף כי אתה גם משלם לטכנאי המקינטוש וגם משלם על התיווך של הטכנאי ה- PC שכאמור לא פתר לך שום בעיה. ובמקרה הכי גרוע יפגין ביטחון יציעה לך הצעה הכי נמוכה בשוק וכמובן כל אחד יודע שמתנות לא מקבלים בחינם. אם הציעו לתקן לך את המחשב במחיר נמוך כל כך ממחירים השוק, עליך להפעיל נורה אדומה שמא החלקים לא מקוריים או שהטכנאי עושה עבודה פזיזה שהנזק עליה יכול לעלות לך בבזבוז זמן יקר וכסף.


אין להקטין ראש כאשר מדובר במחשב כל כך יקר, ובכלל אם הוא משמש אותך לעבודה השוטפת שלך, אם אתה מעצב, מוזיקאי, אמן, או איש עסקים שעובד עם מק. אותו דבר, אם אקנה מרצדס לא ארצה להכניס אותה למוסך של פיאט. זה פשוט לא הגיוני לחסוך על המק שלך… ובכלל שזה אפילו לא חוסך לך! כמו שאמרתי טכנאי לא מומחה שלא בקיא בכל התקלות של כל דגם ולא יודע לפתוח כל מחשב של מקינטוש, יעלה לך יותר, הרי בכל זאת מבחינת הטכנאי זה זמן ושעות עבודה, לא מעניין אותו שהתקלה אמורה להפתר בהרבה פחות זמן אצל טכנאי מקצועי בתיקון מק.


כאשר אתה מברר לגבי להכניס את המק שלך למעבדה, חשוב להבין עם מי שמדבר איתך מבין מה הוא אומר.. יש תקלות שהן מאד נפוצות לדגמים מסויימים וברגע שהטכנאי עונה לך תשובה עמומה למשל כשאתה אומר לו שבמקבוק פרו 2011 שלך נתקע עם התפוח כאשר המחשב עולה, כל טכנאי בקיא מכיר את הבעיה הזאת בדגם הספציפי הזה וידע לומר לך שמדובר בבעיה בהארד דיסק או שמדובר בתקלה מינורית שפירמוט והתקנה מחדש יכולים לפתור.

במעבדה המתמחה בתיקון מקינטוש, ניתן לאתר את הרכיב שנפגע בלוח האם אשר גורם למחשב הנייד לא לפעול כמו שצריך. באמצעות ציוד וידע מתקדם, במעבדות מאק ניתן להחליף את הרכיב הפגוע במחשב המאק או לתקנו. במעבדת תיקונים מאק ניתן להחליף ולשדרג את הזיכרון במחשב המאק, וניתן אף לתקן בעיות של קורוזיה.


לא פעם נתקלתי בחברות גדולות שמחזיקות 10% של מחשבי PC ועוד 90% של מקינטוש. לחברות כאלה בדר"כ יש אדם שנותן שירות IT לכל המחשבים של החברה על השרת. אך, מאחר והחברות עצמן הן חסרות מודעות לגבי עולם המעבדות של תיקון מק, ואין ברצונם לפנות לחברה גדולה שאין בה את היחס האישי שהעסק צריך בניהול השוטף של אחזקה וטיפול המחשבים. הן בד"כ יגיעו לאיזה טכנאי PC שייקח עליו את כל המחשבים. והוא כאחד שלא מתמצא בעולם המק, לעיתים יגרור את הבעיות, ייקח לו זמן לטפל וכל הזמן ישתמש בשירותים חיצוניים בשביל המק, למשל יפנה לאיי דיגיטל.

כל התהליך הזה כמובן מייקר את ההוצאות של החברה באחזקת המחשבים של המק, עד שחלקם יעדיפו לזנוח את המק ואולי יעבירו את כל המחשבים שלהם ל PC, בלי שום סיבה מוצדקת.

לכן גם לגבי חברות חשוב לדעת כי טכנאי מקינטוש ידע גם לפתור בעיות של PC. וכאשר אתה כחברה מקבל שקט לאומי בכל הקשור לאחזקת המחשבים והשרת של החברה מגוף אחד. אתה משלם פחות, רודף אחרי אנשי מקצוע פחות, יש לך גב כדי שלא יתקע לו יום עבודה בגלל תקלה שניתן לפתור אותה בקלות ע"י גוף אחד שמרכז את כל הצרכים שלך ודואג להם גוף שהוא גם טכנאי וגם מעבדה לתיקון חומרה ושמחזיק מלאי, אלו יתרונות שקיימות בחברות גדולות, אך קיימות בארץ כמה מעבדות בוטיק למקינטוש שברשותם גם מעבדה עם כל הציוד הדרוש, גם טכנאיי שטח שמתמכים בכל הקשור בחומרה ובתוכנה של מקינטוש. הן מכירות את בעיית טכנאי ה- PC שעושים הסבה על בסיס יומי ומקבלים אליהם תיקונים של מק. אין איך להלחם בבעיה הזו אלא רק לציין שחשוב מאד שתשימו לב אצל מי אתם מפקידים את המחשב שלכם. האם הטכנאי עובד רק כטכנאי או שיש ברשותו מעבדה עם כל הציוד הדרוש והמלאי הדרוש לתיקון מק.

בדר"כ, ואני איני מכליל, מעבדות שעיקר עיסוקם הוא ב- PC, אך מקבלות אליהן גם מחשבי מקינטוש, הן לוקות בחסר בכל הקשור לתיקון מק והתעסקות עם מוצרי אפל. וסביר להניח שרק העובדה הזאת בלבד תייקר את כל הפעולות. גם אם מדובר בטיפול שגרתי, למשל, אחת לשנה כדאי לקחת את המק לטכנאי שיפתח אותו וינקה אותו מאבק. גם פעולה פשוטה זו עלולה לעלות ביוקר אם מישהו שאינו בקיא עושה אותה, מאחר ואפל אוהבים לסבך את הפתיחה של המקים שלהם עם ברגים ייחודיים לכל נקודה.

לא כך הדבר כאשר מדובר במעבדה שמתמחת רק במקינטוש, כלומר, מעבדה כזאת כן תוכל להתמודד ואפילו טוב יותר ויסודי יותר עם מחשבי PC, הקטע הוא שטכנאי המקינטוש בדר"כ מאד "גזעניים" ולא כל כך נלהבים לקבל מחשבי PC.


אנחנו עדיין במ"י קצת תקועים מאחור, וטכנאי PC רבים מנצלים את חוסר הידע וחוסר המענה בכל הקשור למק.


לתיקון המק במעבדה מקצועית! יש יתרון עצום, ויש בהם חיסכון ורווח עצומים – למשל, מכיוון שמחירי המקבוק פרו –MacBook אינם זולים כלל, ומכיוון שגם חלקי החילוף של מחשבי המק אינם זולים, תיקון הינו הפתרון הפופולרי והטוב ביותר. במעבדות התיקונים ניתן לבצע תיקון מקינטוש של הרכיבים הפגומים, ובכך להביא לחסכון אמיתי.

כמו שהבנתם חשוב מאד לבחור טכנאי אמין שיודע מה שהוא עושה, כך גם לא מומלץ לנסות לתקן, להחליף זיכרון, לנקות או לעשות כל פעולה שהיא בעצמך בלי להבין ברמה טוטלית מה אתה עושה.

לכן לפני שאתה עושה טעות פאטאלית ומוסר את המחשב שלך לטכנאי שלא מתמקצע בתיקון מק או גרוע לא פחות מחליט לשדרג לעצמך את הזיכרון או להתקין מערכת הפעלה

השאלה האמיתית שעליכם לשאול את עצמכם כאשר אתם שוקלים האם לתקן בעצמכם את מחשבכם או להביא אותו למעבדת תיקונים המתמחה בתיקון מחשבים הינה, האם תדעו לתקן את המחשב, והאם תדעו להחזירו למצב הקודם מבלי לגרום לנזקים גדולים יותר. רק באם התשובה על כך היא חיובית, מומלץ לכם לתקן בעצמכם. אחרת, מומלץ בכל תוקף שתתנו את המחשב לתיקון במעבדה במתמחה שתיקון מק על ידי מומחים, אשר גם ידעו לזהות את התקלה ולפתור אותה, וגם יוכלו לתת לכם אחריות על מנת למנוע את חזרת התקלה.


מהיכן רוכשים חלקי חילוף?


ניתן לקנות באופן עצמאי חלקי חילוף דרך היבואנים או באינטרנט, אך נראה שגם מבחינת חלקי חילוף רצוי לרכוש במעבדות תיקונים, אשר מספקות אחריות על רכיבי ה מקבוק פרו שהן מספקות וכמובן למען הביטחון , מעבדה מומחית יודעת אילו חלקים לקנות ומאילו ספקים וכן שיהיו חלקים מקוריים בלבד..

במעבדת איי סרוויס שירותי IT לעסקים, אנו נותנים שרות תיקונים ותמיכה בתוכנה וחומרה למחשבים ניידים (לפטופים) ונייחים של מקינטוש מבית אפל. איי סרוויס נותנת שירות בכל רמת הממשק והמחשוב של חברות ופרטיים, החל ממסכים ומחשבים משולבים של מקינטוש, עד לרמת רכיב, שזה אומר, במידה ונשרף הלוח האם של המחשב הנייד/ הנייח לא תמיד תצטרך להחליף את לוח האם לחדש, אנו במעבדה יכולים ומסוגלים לתקן את הלוח האם. שכאמור יותר מסובך ומורכב במחשבי מקינטוש, בדיוק מהסיבה שהם שונים ממחשבים אחרים וחברות אחרות שכולם בעצם פחות או יותר דיי דומות בשיטת החומרה והתוכנה שלהם אבל במחשבים של חברת אפל הכל שונה לגמרי.


אם מצאת מאמר זה שימושי הנך מוזמן/נת לשתף

איי סרוויס- מעבדת מקינטוש כאן בשבילכם!

  • תיקון לוח אם ברמת רכיב למחשבי מקינטוש

  • דיסק קשיח למחשבי מקינטוש

  • החלפת מסך למחשבי מקינטוש

  • שידרוג זיכרון למחשבי מקינטוש

  • החלפת תיקון צירים למחשבי מקינטוש

  • התקנת מערכת הפעלה למחשבי מקינטוש

  • תיקון החלפת מקלדת KEYBOARD למקינטוש

  • תיקון החלפת פד TOUCHPAD עכבר למחשבי מקינטוש

  • תיקון רמקולים למחשבי מקינטוש

  • תיקון החלפת כרטיס רשת אלחוטי למק

  • תיקון מאוורר במחשבי מקינטוש

  • תיקון מסך למחשב נייד מק

  • תיקון ספק כוח של מחשב מק

  • תיקון החלפת דיסק קשיח מק

  • שידרוג זיכרון RAM במקבוק פרו

  • שידרוג לכונן SSD במחשבי מקינטוש


Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

רכישת רשיונות  ADOBE

רכישת רשיונות  word 4 Mac 

פנו אלינו ונשמח לכתוב לכם בחזרה.

 

099-508-506

info@i-service.co.il

עקבו אחרינו...

bottom of page